dimarts, 22 de maig del 2012

Pedals del Cister - Etapa 3

Últim dia, ens hem aixecat a Mas La Torre amb un fred i unes ratxes de vent que espantaven. Abans de sortir en fet un esmorzar boníssim i molt complert, en sintonia amb l’estància que hem tingut en aquest preciós indret. Ens han cuidat con uns avis cuidarien als seus nets.

Ens hem posat en marxa amb força roba i acompanyats de Santi i en Javier, uns companys que en conegut als pedals, son de Castelló , trempats i molt bons pedaladors.

En començat a descendir en direcció la Riba amb algun trenca cames que un altre i passant al costat de una pineda cremada. El vent bufava de valent i havia cops que s’havia d’agafar fort el manillar de la bici per no caure. Després hem deixat el poble de la Riba  per anar a buscar el primer punt de fitxar del dia a Vilaverd, passant per un PR que no aportava res a part de esgarrinxades per tot arreu.

A partir d’aquí comença la pujada del dia, dividia en dues fases la primera fins arribar a Lilla passant per el GR que es una pista que puja molts cops base del plat petit i després continua accedim en trams bastant drets, passant per algun  corriol que un altre fins coronar a 745 metres. D’unidor lo llarga que se me ha fet aquesta pujada amb un quàdriceps que no anava gaire fi.

Una vegada coronat el punt mes alt de l’etapa del dia començava  la baixada amb el vent bufant  de valent i passant per una trialera amb força pedra solta però ciclable. La velocitat es força elevada i passem per Figuerola del Camp i després a El Pla de Santa Maria on parem a dinar una mica.

Després, tot a set anar passant pobles, fins que hem set a Renau on ha començat un corriol molt maco i en que els acomiadaríem. L'últim poble ha estat arribar fins a Riera de Gaià on hem fitxat per última vegada abans d’arribar al final dels Pedals del Cister al mateix punt  de sortida, amb una altre Pedals feta.

En Mia ens ha sorprès bastant dient que eren dels pocs que ho havien fet aquest any en 3 etapes, nosaltres la hem trobat menys difícil que les altres dues que havien fet, no sense  la seva duresa i cansament acumulat.

Del millor d’aquest pedals per mi, en quant en bicicleta es refereix, el primer tram dels Pedals fins a Salomó, la pujada de Poblet per la pujada de la Pena, la trialera de Farena i la de després de Renau. En qüestió d’allotjament i servei Mas La Torre ens ha agradat moltíssim.